در این مقاله می خواهیم انواع سئو را بررسی کنیم تا دریابیم که سئو خاکستری چیست . همراه شما هستیم.
سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جو برای هر سایتی که در فضای وب شروع به کار می کند، اهمیت بالایی دارد. سئو کارهای زیادی با استفاده از انواع آن در حال فعالیت در این زمینه هستند.
شما برای این که بتوانید سایت خود را به خوبی مدیریت کرده یا سئو آن را به تیم های حرفه ای مثل تیم هشت بسپارید، ابتدا لازم است خودتان از مفهوم هدف و روشی که آن را دنبال می کنید، آگاهی داشته باشید.
لذا اگر درباره سئو تحقیق می کنید، مقاله سئو خاکستری چیست را مطالعه بفرمایید.
فهرست مطالب
درباره سئو چه می دانید؟
سئو خاکستری چیست؟
چالشهای سئو خاکستری چیست؟
اهمیت سئو کلاه خاکستری
بک لینک های خاکستری در شبکه های اجتماعی
به روز کردن وب سایت با روش کلاه خاکستری
بک لینک از سایت ها و بلاگ ها در سئو کلاه خاکستری
کلمات کلیدی در جست و جوگر کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری و مجازات های گوگل
تکنیکهای سئو کلاه خاکستری را بیان نمایید.
کلام آخر
درباره سئو
اصطلاح SEO در بازاریابی دیجیتال یعنی بهینه سازی موتورهای جست و جو.
سئو علمی است که به وب سایت شما اجازه می دهد در بالای صفحات نتایج موتورهای جست و جو مثل گوگل قرار بگیرد. استفاده از یک استراتژی جامع SEO مهمترین چیز برای یافتن مشتریان جدید برای وب سایت شما و حفظ مخاطبان فعلی است تا روشی ایمن و دقیق برای بهینه سازی وب سایت شما در موتورهای جست و جو را تضمین کند. استراتژی بهینه سازی موتور جست و جو یکی از پرکاربردترین و برجسته ترین روش ها در زمینه بازاریابی دیجیتال است.
وظیفه موتورهای جست و جو
وظیفه موتورهای جست و جو این است که کاربران را به بهترین منابعی درباره موضوعاتشان که می توانند در وب پیدا کنند، راهنمایی کنند. بنابراین، موتورهای جست و جو گرایش بالاتری برای وب سایت هایی دارند که می توانند ارزش بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند.
با این حال، در برخی موارد، قوانین SEO هنوز به طور کامل تعریف نشده است. به همین دلیل است که وب سایت ها برخی اقدامات را انجام می دهند و رتبه بالایی دارند.
بیشتر شرکت های بهینه سازی موتور جست و جو از چندین روش برای رسیدن به بالای موتورهای جست و جو و تبدیل اهداف خود به واقعیت استفاده می کنند. به طور کلی، SEO وب سایت به SEO کلاه سفید، SEO کلاه سیاه و SEO کلاه خاکستری تقسیم می شود.
نگاهی به دو نوع اول:
سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید به معنای استفاده از روش های اخلاقی برای دستیابی به وب سایت مناسب جست و جوگرها در موتورهای جست و جو است. بهینه سازی موتور جست و جوی کلاه سفید به معنای پیروی از قوانین الگوریتم گوگل و دستورالعمل های تنظیم شده توسط موتورهای جست و جو است.
پیشنهاد می کنیم از پست تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه دیدن کنید.
سئو کلاه سیاه چیست؟
برخی برای سئو وب سایت از روش های پر خطر استفاده می کنند که به آن سئو کلاه سیاه می گویند. این یک استراتژی خطرناک اما موثر است. سئو کلاه سیاه، اجرای تکنیک هایی است که با دستورالعمل ها یا فعالیت های موجود مغایرت داشته باشد که خطرناک می باشد.
حال که با کلیت سئو و انواع دیگر آن آشنا شدیم، وقت آن است که به موضوع اصلی بپردازیم که سئو کلاه خاکستری چیست. (ما در اینجا به آن سئو خاکستری خواهیم گفت)
سئو خاکستری چیست؟
تعریف SEO خاکستری دشوار است. به گفته جان اندرو، متخصص سئو: سئو خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه نیست. سئو خاکستری، فن آوری هایی را شامل می شود که چنان چه Google استفاده از آن ها را تشخیص دهد، وب سایت شما را مجازات خواهد كرد. افرادی از این فن آوری ها استفاده می كنند كه چندان قانونمند نیستند اما نمی خواهند كارهای غیرقانونی انجام دهند.
تکنیک های SEO خاکستری ممکن است در صورت استفاده حرفه ای ها بسیار موثر باشد، اما باید بدانید که استفاده از این روش ها مانند راه رفتن در لبه پرتگاه می ماند. یک اشتباه کوچک و استفاده نادرست، ممکن است شما را به بیراهه بکشاند. بنابراین شما نباید زیاد مطمئن باشید که استفاده از این تکنیک ها، شما را به موفقیت برساند.
در حقیقت، فناوری مربوط به SEO کلاه خاکستری بسیار شبیه SEO کلاه سیاه است، اما اگر از آن به درستی استفاده کنید، رتبه بندی وب سایت شما را به طور بسیار موثری بهبود می بخشد.
برای ادامه توضیحات جالب و مهم درباره سئو کلاه خاکستری، ادامه مقاله “سئو خاکستری چیست” را از دست ندهید. همچنین می توانید برای بالا بردن سایت خود به تیم هشت، بهترین گروه سئو کار در ایران مراجعه نمایید.
چالشهای سئو خاکستری چیست؟
به یاد داشته باشید، ترفندهای خاکستری همان ترفندهای سئو سیاه هستند که توسط موتورهای جست و جو شناسایی نشده و جریمه نشده اند. این بدان معنی است که ترفندهای خاکستری، احتمالاً در آینده شناخته می شوند و این زمانی است که بسیاری از وب سایت ها با مشکل روبرو می شوند!
بنابراین، وب سایت هایی که از این روش استفاده می کنند، باید از به روزرسانی قوانین موتور جست و جو مطلع باشند تا بتوانند هرگونه تغییر در الگوریتم های خود را تشخیص دهند و بتوانند مطابق آن عمل کنند. در غیر این صورت، تمام تلاش آن ها برای حفظ ظاهر قانونی بی فایده خواهد بود و جریمه می شوند.
هدف استفاده از SEO کلاه خاکستری این است که بین تکنیک های سیاه و خاکستری تمایز قائل شوید. مرز باریک بین این دو، چالش های بسیاری را به همراه دارد. بنابراین توصیه می کنیم که در صورت عدم اطمینان از غیرقانونی بودن یا عدم شناخت راه درست استفاده از یک روش، از استفاده از آن خودداری کنید.
اهمیت سئو کلاه خاکستری
فناوری کلاه خاکستری، جایی است که می توانید با هزینه کم، زمان کوتاه و کم خطر به صفحه اول برسید.
در واقع، اگر می خواهید کارهای کلاه سفید زیادی انجام دهید، باید زمان زیادی را در صفحه اول بگذرانید که در بعضی مناطق ممکن است بیش از چند سال طول بکشد. از طرف دیگر، اگر می خواهید کلاه سیاه باشید، ممکن است در مدت زمان کوتاهی توسط گوگل مجازات شوید و کل تجارت اینترنتی شما از بین خواهد رفت.
اما مزیت سئو کلاه خاکستری این است که شما می توانید وب سایت خود را با کمترین خطر و بیشترین سرعت به صفحه اول برسانید. به جرات می توانیم بگوییم که با کمک همان فناوری کلاه خاکستری، تقریباً 95٪ سایت هایی که در صفحه اول Google مشاهده می کنید، اکنون می توانند در نتایج مشاهده شوند.
بک لینک های خاکستری در شبکه های اجتماعی
سئو کلاه سفید، به شما این امکان را می دهد تا کاربران محتوا، سایت شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
اما روش SEO کلاه خاکستری در شبکه های اجتماعی عبارتند از:
- یافتن رقبا در شبکه های اجتماعی (درخواست پیوند آن ها در شبکه های اجتماعی)
- وب سایت های مرتبط را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید (درخواست تبادل لینک در شبکه های اجتماعی)
- افراد مشهور را پیدا کنید و بازاریابی اینفلوئنسر را به آن ها توصیه کنید (تبلیغات باعث درآمد می شود)
- صفحات پرطرفدار را پیدا کنید و از آن ها لینک بخرید.
- یک صفحه از راه دور پیدا کنید و از مالک آن بخواهید صفحه را خریداری کند و پیوندی به صفحه خریداری شده اضافه کند.
به روز کردن وب سایت با روش کلاه خاکستری
در روش SEO کلاه سفید، صفحات سایت به طور منظم به روز می شوند. این به روزرسانی ها شامل افزودن محتوای جدید و ویرایش محتوای قدیمی مشکل دار است.
در SEO Grey Hat یا همان کلاه خاکستری، ویرایش به روشی نادرست انجام می شود. برای جلوگیری از سردرگمی ظاهر وب سایت، تاریخ به روزرسانی را تغییر دهید، کد رنگ قسمت های مختلف وب سایت را تغییر دهید، موقعیت برچسب را ویرایش کنید و کد موقعیت را در CSS و غیره وارد کنید.
هدف از کلاه خاکستری سئو، فریب موتورهای جست و جو است. بنابراین، SEO کلاه خاکستری ممکن است نیاز به تغییر هر قسمت و حتی کد JavaScript داشته باشد. به عنوان مثال، کد مربوط به اسلایدر صفحه و غیره را تغییر دهید.
بک لینک از سایت ها و بلاگ ها در سئو کلاه خاکستری
در سئو کلاه سفید، پیوندها از وبلاگ شما، دوستان و وبلاگ های مرتبط و وب سایت های مربوط به شما گرفته می شود. برخی از این پیوندها با ارسال پست های مهمان ارائه می شوند و برخی دیگر خریداری می شوند.
در سئو کلاه خاکستری، پیوندهای خریداری شده محدود هستند و فقط از وب سایت های مربوطه تهیه می شوند و متن لنگر پیوند سعی می کند بسیار جذاب باشد. در این روش، SEO متعهد است که میزان کلیک لینک های تبلیغاتی را افزایش دهد تا امکان قرار دادن لینک به عنوان یک لینک خرید را کاهش دهد. اصولاً هنگام خرید لینک، SEO کلاه خاکستری سعی می کند تا شباهت زیادی به SEO کلاه سفید داشته باشد.
سئو کلاه خاکستری معمولاً می تواند، مانع از بین رفتن لینک های خریداری شده گردد و در پایان زمان اعتبار، پیوند را مجدداً خریداری نماید. به این ترتیب، موتورهای جست و جو هرگز پیوندهای زیادی را حذف نخواهند کرد.
شما در حال مطالعه مقاله “سئو خاکستری چیست” هستید.
کلمات کلیدی در جست و جوگر کلاه خاکستری
کلمات کلیدی در SEO کلاه سفید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت و یافتن کلماتی که بیشترین بازدید و کمترین رقابت را ایجاد می کنند، انجام می شود.
در سئو کلاه خاکستری تحقیقات کلمات کلیدی بر اساس محبوب ترین کلمات در زمینه کار وب سایت انجام می شود و آن ها براساس آن محتوا ایجاد می کنند.
بسیاری از مردم بر این باورند که چند وب سایت دارای رتبه اول در گوگل کاملاً کلاه سفید هستند. اینجاست که کلاه خاکستری وارد می شود. هیچ نظر حرفه ای در مورد کلاه خاکستری وجود ندارد.
برخی از آژانس های بازاریابی معتقدند که کلاه های خاکستری فقط بهانه ای است برای استفاده قانونی از فناوری کلاه سیاه، بدون اینک ه شناسایی شوند. برخی دیگر فکر می کنند که کلاه های خاکستری کار کلاه های سفید را انجام می دهند.
سئو کلاه خاکستری و مجازات های گوگل
اگرچه درک نتایج آسان است، اما SEO کلاه سیاه ممکن است کوتاه مدت باشد. گوگل در تشخیص و مجازات رفتارهای ناخواسته بسیار خوب عمل می کند. شرایطی که خلاص شدن و بازیابی آن آسان نیست و می تواند ماه ها طول بکشد.
نمایش نتایج جست و جو برای کلاه سفید ممکن است بیشتر طول بکشد. تردیدی نیست که در طولانی مدت، نتایجی که در SEO کلاه سفید مشاهده می کنید، از دوام بیشتری برخوردار بوده و در برابر به روزرسانی های آینده، مقاومت بیشتری خواهند داشت.
وقتی مدت هاست که سخت روی SEO کار می کنید و ناگهان وب سایتی نا شایست ظاهر می شود و از شما پیشی می گیرد، می تواند بسیار نا امید کننده باشد. از این بابت نگران نباشید، زیرا گوگل در تشخیص هرزنامه بسیار ماهر است و این سایت ها به زودی از بین می روند.
تکنیکهای سئو کلاه خاکستری
در این بخش از مقاله “سئو خاکستری چیست” می خواهیم به چند تکنیک در این زمینه اشاره کنیم. با ما همراه باشید.
طراحی دوباره و آپدیت صفحات
یکی از تکنیک های SEO کلاه سفید به روزرسانی محتوای وب سایت است. به طور کلی، Google به طور خاص به وب سایت هایی علاقه مند است که دائماً محتوای خود را به روز می کنند.
اکنون می توانید وب سایت خود را با استفاده از تکنیک های SEO خاکستری دوباره طراحی کنید. در این حالت، به دلیل تغییرات عمده در کد گذاری وب سایت، گوگل معتقد است که شما در حال به روزرسانی مطالب خود و افزایش اعتبار خود هستید.
فناوری بعدی در این زمینه به روزرسانی محتوای قبلی سایت است. در این تکنیک، شما باید به مقالات و صفحات قبلا منتشر شده بروید و سعی کنید حداقل 100 تا 300 کلمه متن و تصویر را به آن ها اضافه کنید. مطمئناً، اگر این کلمات باعث کاهش تجربه کاربر می شوند، نباید نگران باشید.
لینک سازی کلاه خاکستری
در مطالب قبلی، به فناوری SEO کلاه خاکستری با لینک سازی اشاره کردیم. اما با توجه به اهمیت بالای ایجاد پیوند و البته حساسیت گوگل نسبت به آن، ضروری است تا یک سری نکات کلیدی را در مورد آن توضیح دهیم. در زیر برخی از فن آوری ها و استراتژی های کم خطر در این زمینه آورده شده است:
خرید رپورتاژ با کیفیت
این پدیده یک مطلب یک هزار تا دو هزار کلمه ای است و حاوی چندین لینک به وب سایت شما است که در وب سایت های معتبر ارسال شده است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهیم از کلمات کلیدی سخت برای سئو در وب سایت خود استفاده کنیم. در این صورت به یک وب سایت خبری معتبر مراجعه می کنیم و از آن ها می خواهیم که مقاله ما را در مقالات خودشان منتشر کنند، اما پیداست که این کارهزینه هایی خواهد داشت.
رپورتاژ
طبق گفته گوگل، اگر برای دریافت پیوند از وب سایت های دیگر هزینه پرداخت می کنید، در حال بهینه سازی موتور جست و جوی کلاه سیاه هستید. اما از آنجا که ما سعی می کنیم رسانه های معتبری را برای خرید گزارشات انتخاب کنیم و همچنین به روشی نسبتاً مخفی پیوند دهیم، Google متوجه این مشکل نشده و SEO در اصل خاکستری شده است. منظور از روش پیوند مخفی، همان قرار دادن پیوند در محتوای رپورتاژی است.
بیایید در این بخش از مقاله “سئو خاکستری چیست” مزایای خرید رپورتاژ را با هم بررسی کنیم:
- وب سایت گزارش فروش از قدرت بالایی برخوردار است و گرفتن لینک از آن ها تأثیر مهمی در سئو سایت ما دارد.
- این سایت ها مخاطبان ثابت دارند. این موضوع اجازه می دهد تا گزارش ما توسط بازدید کنندگان وب سایت آنه ا مشاهده شود و بسیاری از بینندگان و حتی مشتریان را از این طریق جذب کند.
- اگر محتوای گزارش از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، به احتمال زیاد SEO بر روی کلمات کلیدی انجام شده و به صفحه اول Google می رسد.
- سرانجام، اگر سایت مرجع خوبی برای انتشار گزارشات پیدا کنیم، اساساً تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا برای خود خریداری کرده ایم. زیرا محتوای بسیاری از وب سایت ها در اینترنت به طور کامل از این وب سایت های عالی کپی شده است. مقاله ما بین همان محتوا کپی می شود و گزارش ما در چندین وب سایت دیگر منتشر می گردد.
لینک سازی چند گره ای
پیوندها در شبکه های اجتماعی یکی از تکنیک هایی است که فقط در دوره های آموزشی غیر رایگان مورد بحث قرار می گیرد: همان طور که گفتیم، Google به روند ایجاد لینک بسیار حساس است. این بدان معناست که اگر بدون اطلاع قبلی به وب سایتی غیر قابل اعتماد مراجعه کرده و برای خود بک لینک بخرید؛ ممکن است توسط گوگل مجازات شوید.
اما در فناوری ساخت پیوندهای چند گره ای، علاوه بر کاهش خطرات، تلاش می کنیم اعتبار بیشتری را به وب سایت خود منتقل کنیم. نحوه کار این است که ما لینک های زیادی را برای وب سایت خود در یک وب سایت معتبر ایجاد یا خریداری می کنیم. به عنوان مثال، رپورتاژی در یک وب سایت معتبر. در مرحله بعدی، ما یک لینک به صفحه گزارش خود در وب سایت فوق الذکر خریداری خواهیم کرد. پیوندهایی که ما برای صفحه گزارش خریداری می کنیم، باید از اعتبار بالایی برخوردار باشند.
به این ترتیب ما اعتبار رپورتاژ را با هزینه کمتری افزایش داده ایم. با افزایش اعتبار گزارش یا همان رپورتاژ، پیوندهای وب سایت ما در گزارش قدرتمندتر شده اند.
شما در هر مرحله از طراحی و مدیریت وب سایت که هستید، می توانید با مراجعه به تیم هشت، بهترین گروه سئو کار در کشور، در جهت افزایش اعتبار و رتبه وب سایت خود در موتور های جست و جو نظیر گوگل، گام موثری بردارید.
خرید دامنههای منقضی شده
این روش SEO کلاه خاکستری مدت طولانی است که در وب استفاده می شود و به ندرت توسط Google شناخته می شود. اما هنوز احتمال مجازات شدن به دلیل استفاده از آن وجود دارد.
در این روش باید به دنبال دامنه های منقضی شده باشید. بعد از مدت ها، مالک آن تمایلی به کار در آن ندارد و دامنه را تمدید نمی کند. اکنون می توانید این نام دامنه را خریداری کرده و وب سایتی را بر روی آن بارگذاری کنید.
نام دامنه ای که خریداری کرده اید، به دلیل چندین سال فعالیت متوالی دارای نمره SEO بالایی است. بنابراین، می توانید از این فرصت برای پیوند دادن به یک یا چند وب سایت خود استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که نام دامنه ای که خریداری می کنید بسیار مورد اعتماد است. اگر این دامنه دارای میزان هرزنامه بالا و اعتبار کم باشد، استفاده از آن برای ایجاد پیوند، بازخورد منفی به شما می دهد. برای بررسی قدرت هر دامنه، می توانید درگوگل جست و جو کرده و دنبال ابزار مربوطه بگردید.
کامنت مارکتینگ
وقتی تعداد زیادی از کاربران روی صفحه ای از وب سایت شما نظر می دهند، Google متوجه خواهد شد که محتوای شما بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مهم نیست که نظرات منفی باشد یا مثبت؛ Google محتوایی را دوست دارد که به مخاطبان شما اجازه می دهد که صحبت و تعامل کنند.
البته تولید محتوای با کیفیت و ترغیب مخاطب به اظهار نظر در اصل یک تکنیک SEO کلاه سفید است. اما در روش کلاه خاکستری، باید از دوستان و آشنایان خود بخواهید که درباره صفحه وب شما نظر دهند. به یاد داشته باشید که این روند باید به طور طبیعی و نرمال پیش برود. در غیر این صورت، الگوریتم های Google ممکن است فعالیت جعلی را تشخیص دهند.
سوشیال سیگنال در سئو کلاه خاکستری
اجازه دهید در مورد یکی از تکنیک های وحشتناک کلاه خاکستری بحث کنیم. به دلیل فعالیت برخی از SEO کارهای تحت وب، در چند سال گذشته بک لینک به شدت مورد سوء استفاده قرار گرفته است. این باعث شد که گوگل سعی کند، گزینه های دیگری را به جای لینک دهی به بک لینک در فاکتورهای SEO وارد کند.
یکی از این گزینه ها سوشیال سیگنال یا سیگنال های شبکه اجتماعی است. در این عامل، گوگل برای بررسی اعتبار وب سایت به شبکه های اجتماعی مراجعه کرد.
همچنین میزان توجه دریافت شده توسط پست های شبکه های اجتماعی در سایت خود را بیشتر بررسی کرد. همچنین میزان تعامل کاربران شبکه های اجتماعی با پست های وب سایت را بررسی می کند. به عنوان مثال، تعداد اشتراک لینک از پست های وب سایت شما و …
اما بیایید نگاهی به فناوری بیندازیم:
شما روش های زیادی برای کوتاه کردن این فاکتور SEO دارید. اولین روش، خرید سیگنال های اجتماعی است. در این روش، به وب سایت های فروشندگان این سرویس ها مراجعه کرده و برای پست های شبکه اجتماعی یا وب سایت خود لایک، اشتراک، نظر و … دریافت کنید.
در روش دوم، می توانید به دوستان و آشنایان خود اجازه دهید پیوندهای مربوط به پست های وب سایت شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این تکنیک گاهی اوقات بازخوردهای زیادی دریافت می کند. به طوری که برخی از وب مسترها حساب های مختلفی را در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند و حتی روی آن ها محتوا تولید می کنند تا بتوانند به سادگی از این طریق، SEO وب سایت خود را بهبود بخشند.
روش سوم این است که از افراد با نفوذ بخواهید شما را در شبکه های اجتماعی معرفی کنند و به شما لینک دهند. به عنوان مثال، روش “کشیدن صفحه به بالا” در استوری های اینستاگرام یکی از راه های پیوند دادن به صفحه وب سایت شما خواهد بود.
در کشور ما معمولا پس از شنیدن کلمه شبکه اجتماعی، توجه همه کاربران به سمت اینستاگرام معطوف می شود. اما در شبکه های اجتماعی، اینستاگرام کمترین تأثیر را در سئو وب سایت دارد. بهترین شبکه ها در حال حاضر LinkedIn، Twitter و Facebook هستند.
کلام آخر
ما در مقاله سئو خاکستری چیست، درباره انواع سئو و به خصوص نوع خاکستری آن بحث کردیم و ضمن معرفی مفهوم آن، چندین تکنیک کاربردی در زمینه سئو کلاه خاکستری را مطرح نمودیم.
اگر شما سایتی دارید که می خواهید به آن رونق بخشیده و رتبه تان در گوگل را بالاتر ببرید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.
امیدواریم مطالب این نوشتار، برای شما مثمر ثمر باشد.
نوشته سئو خاکستری چیست اولین بار در آیلین وب. پدیدار شد.
0 Commentaires