Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Responsive Advertisement

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد

یکی از همین روزها درحال خواندن مطلبی بودم که نوشته بود، بهترین مدرس ایران کیست؟! مطلب را باز کردم، در یک سایت بی‌طرف بود؛ یک سایت خبری! حدودا 10 مدرس نام‌دار ایرانی را معرفی کرده بود و اگر درباره هر کدام 5 خط نوشته بود درباره یکی از آن‌ها حدودا 30 خط نوشته بود، پیش خودم گفتم ایول بالاخره یک مدرس خوب را پیدا کردم. یکی از دوره‌های آموزشی ایشان را خریدم و بعدا متوجه شدم آن مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده. اما رپورتاژ آگهی چیست و چقدر روی سئو سایت ما تاثیر دارد؟

 

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد

 

رپورتاژآگهی چیزی نیست که جدید باشد، قبلا در روزنامه‌ها و مجلات شاهد آن بودیم و امروز در بستر اینترنت و باید بدانید آنقدر این نوع تبلیغات غیر مستقیم بوده که توجه مخاطبان را جلب و به خوبی اعتمادسازی می‌کند. الآن موقعیت آن است که یاد بگریم رپورتاژ آگهی بنویسیم.

 

بنابراین، لازم است که حتما درباره آن به خوبی اطلاعات داشته باشید و بدانید که باید به چه شیوه‌ای از پتانسیل‌های این نوع از بازاریابی محتوا بهره ببرید. رپورتاژه آگهی یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شیوه‌های بازاریابی دیجیتال و تبلیغات هدفمند است که امروزه درباره آن نظرهای متفاوتی مطرح می‌شود. اگر یادتان باشد در مقاله دیجیتال مارکتینگ درباره بازاریابی محتوایی صحبت کردیم، این موضوع دقیقا یکی از زیر مجموعه‌های حوزه بازاریابی محتوایی است.

 

با اینکه رپورتاژ یا ریپورتاژ در حال حاضر به شیوه‌ای متفاوت از گذشته تهیه و منتشر می‌شود اما روش جدیدی برای بازاریابی محتوایی نیست. با این حال، اهمیت رپورتاژ به اندازه‌ای است که هنوز هم بعد از گذشت مدت‌های زیاد، یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌شود. البته باید به این مساله نیز اشاره کنیم که به مرور زمان، ترفندهای تاثیر گذار بیشتری نیز برای آن طراحی شده است که استفاده از آن ترفندها، در نهایت باعث افزایش توجه و استقبال کاربر از محتوا می‌شوند.

 

رپورتاژ آگهی از گذشته تا به امروز

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد

در گذشته مجله‌ها، روزنامه‌های خبری یا رسانه‌هایی که دارای بخش خبری بودند، با اختصاص دادن مطالبی درباره یک محصول یا یک خدمات، به شیوه‌ای غیر مستقیم او را تبلیغ می‌کردند. برای مثال:

 

اگر کارخانه ماشین سازی یک محصول جدید عرضه می‌کرد، روزنامه مورد نظر یک مقاله در خصوص محصول جدید شرکت خودروسازی می‌نوشت که حاوی اطلاعات خبری مهمی درباره آن ماشین جدید بود. به این شیوه که افراد از عرضه آن ماشین با خبر می‌شدند و علاوه براین، اگر در آن خبری که منتشر می‌شد، امکانات منحصر به فرد خودرو را با بیانی مشتاق کننده بیان می‌کردند نیز، تعداد زیادی از مردم متمایل می‌شدند که آن خودرو را تهیه کنند.

 

شاید برایتان جالب باشد که بگوییم در اکثر مواقع، شرکت‌های تولید کننده کالا یا موسسات ارائه دهنده خدمات، خودشان سفارش می‌دادند و درخواست می‌کردند که در یک رسانه خبری، درباره آن‌ها مقاله‌ای نوشته شود. به این قبیل مطالب و مقالاتی که درباره شرکت‌ها یا تولید کنندگان محصول و ارائه دهندگان خدمات منتشر می‌شود، به اصطلاح رپورتاژ آگهی گفته می‌شود.

 

با اینکه امروزه رپورتاژ‌های متعددی با سفارش اشخاص تهیه و منتشر می‌شوند اما کماکان این شیوه از بازاریابی تاثیر مثبتی دارند. زیرا چشم مخاطب با نام برند شما آشنا می‌شود و این تبلیغات می‌تواند ناخودآگاه مشتری را با نام برند شما عجین کند. به این ترتیب، در مواجه بعدی مشتری با محصول یا خدمات، بیشتر احتمال دارد که مشتریان محصول، خدمات یا برند شما را انتخاب کنند.

 

اگر دوست دارید با بازاریابی محتوا بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم مقاله بازاریابی محتوا را مطالعه کنید در آن چند ترفند برای نوشتن متون تبلیغاتی آموزش داده‌ام. جلوتر درباره رپروتاژ آگهی بیشتر و تخصصی‌صحبت می‌کنیم.

 

رپورتاژ آگهی چیست

ماهیت رپورتاژ یک تبلیغات است که به صورت خبری بیان می‌شود. این شیوه از تبلیغات، به نوعی به بازاریابی محتوایی می‌پردازد و محتوا یا محصول خاصی را تبلیغ می‌کند. رپورتاژ به طور معمول توسط سایت‌های خبری یا خبرنامه‌ها منتشر می‌شود. به زبان ساده‌تر، زمانی که شما یک رپورتاژ منتشر می‌کنید، یعنی اینکه از یک سایت با رَنک و جایگاه قوی در گوگل می‌خواهید که یک پست که حاوی اطلاعات و اخبار کسب‌وکار و محصول شما است را به صورت دائمی در سایت خود منتشر کند.

 

شما می‌توانید در آن رپورتاژ اطلاعات کاربردی از خدمات و کالای خود را بیان کنید و به صفحاتی از سایت خود لینک دهید. در واقع، شما با این اقدام، از سایت مورد نظر بک لینک می‌گیرید و این مساله نه تنها در جلب نظر و توجه مخاطبان و مشتریان موثر خواهد بود، بلکه باعث می‌شود که به مرور زمان، سایت شما توسط گوگل نیز معتبر شناخته شود که در ادامه، همین مساله موجب افزایش رتبه سایت شما نیز خواهد شد.

 

انواع رپورتاژ آگهی

همانطور که توضیح دادیم رپورتاژ آگهی‌ها از گذشته یک روش مهم برای بازاریابی و تبلیغات بودند. احتمالا هدف شما از مطالعه این مقاله آشنایی با رپورتاژ آگهی با محتوای متنی و جهت انتشار در وب‌سایت‌ها است اما جالب است بدانید که این موضوع دنیای وسیعی دارد و فقط محتوای متنی را شامل نمی‌شود شما می‌توانید از انواع رپورتاژهای ویدئویی، صوتی، تصویری هم نیز استفاده کنید.

برای انتخاب نوع رپورتاژ آگهی، ابتدا لازم است شما نوع رسانه‌ای که رپورتاژ آگهی شما را منتشر می‌کند را مشخص کنید. برای مثال لازم است مشخص کنید که رپورتاژ آگهی شما در رسانه‌هایی مانند تلوزیون و رادیو منتشر می‌شود یا اینکه مجله‌ها و وبسایت‌های خبری را انتخاب کرده‌اید.

 

چه سایت‌هایی می‌توانند از رپورتاژ آگهی استفاده کنند

حالا مغز شما قلقلک شده تا بدانید چطور یک رپروتاژ آگهی خوب انجام دهید تا هم با صرف هزینه کم‌تر یک تبلیغ دائمی در یک سایت با رتبه و بازدید بالا انجام دهید هم نتیجه بهتری بگیرید. سوال شما الآن باید این باشد که آیا می‌توانم من رپورتاژ آگهی برای کسب‌وکارم داشته باشم؟ آیا محدودیتی دارد؟

 

در پاسخ باید بگوییم که خیر! هیچ محدودیتی برای استفاده از رپورتاژ آگهی‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که به صورت اختصاصی سایت‌ها و مجله‌های معتبر برای رپورتاژ آگهی را معرفی می‌کنند، هزینه انتشار رپورتاژ آگهی در هر سایت را بررسی کنید و سپس با توجه به بودجه و شرایطی که دارید، یک وب‌سایت مناسب را انتخاب کنید.

 

یک نکته بسیار مهم در خصوص استفاده از رپورتاژ آگهی‌ها نیز این است که شما با هزینه مناسبی به صورت دائمی از یک تبلیغ و بک لینک‌های معتبر در یک سایت با رتبه بالا بهره‌مند خواهید شد. در حالی که بدون شک شیوه‌های دیگر تبلیغات، هزینه‌های زیادی به همراه خواهند داشت.

 

به کدام سایت‌ها رپورتاژ آگهی بدهیم

یکی از مهارت‌های هر مدیرسایت باید شناخت رقبا باشد، اما باید بدانید ما در دنیای دیجیتال امروزی رقابتی نداریم و باید به دنبال رفاقت باشید! شاید بپرسید بهترین سایت برای رپورتاژ من کجاست؟ من در جواب پاسخ بدهم، سایت رقیب شما، چون هدفمندترین و قوی‌ترین نوع رپورتاژ آن است که دقیقا جلوی چشم مخاطبی نمایش داده شود که مخاطب هدف شما نیز می‎‌باشد.

 

رپورتاژ آگهی، راهی برای حضور کلمه کلیدی شما در نتایج اول گوگل

به طور معمول رپورتاژ‌های آگهی با اهداف متفاوتی منتشر می‌شوند. ممکن است هدف شما افزایش بازدید از سایت باشد یا اینکه بخواهید برند، محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، یا قصد داشته باشید که با دریافت بک لینک‌های قوی، اعتبار سایت خود را افزایش دهید.

 

جالب است این مساله را در نظر داشته باشیم که با انتشار رپورتاژ آگهی‌های مناسب، می‌توانید همزمان به تمام این اهداف دست یابید. علاوه براین، رپورتاژ آگهی یک راه بسیار موثر برای راهیابی محتوای اصلی سایت شما به نتایج اول گوگل است. اگر مدتی است که تلاش می‌کنید با یک عبارت کلیدی یا یک کلید واژه در میان نتایج برتر گوگل باشید، بدون شک انتشار یک یا چند رپورتاژ آگهی با آن عبارت کلیدی در دستیابی به نتایج بهتر گوگل به شما کمک می‌کند.

 

چگونه یک رپورتاژ آگهی بنویسیم

حال که تا حدودی با اهمیت رپورتاژ آگهی آشنا شدید، خوب است درباره شیوه نگارش آن نیز مطالبی را بررسی کنیم. در ادامه چند معیار مهم برای نوشتن رپورتاژ آگهی موفق را بیان خواهیم کرد:

 

آموزش دهید و مطالب ارزشمندی را بیان کنید

اگرچه هدف از انتشار رپورتاژ اجرای یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی است اما باید در نوشتن رپورتاژ آگهی این مساله را در نظر داشته باشید که هدف اصلی محتوایی که تولید می‌کنید نباید به صورت مستقیم صرفا یک تبلیغات باشد. موفقیت رپورتاژ آگهی شما به محتوایی که منتشر می‌کنید بستگی دارد به همین دلیل هرچقدر که محتوای مطلب یونیک، با ارزش علمی و اطلاعاتی بالا و جذاب باشد، نتیجه بهتری نیز به همراه خواهد داشت.

 

ساده می‌گوییم، کاربر باید احساس کند که برای او ارزش قائل هستید و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار او قرار داده‌اید. به همین دلیل، رپورتاژ آگهی باید مانند محتواهایی باشد که برای انتشار در سایت خود تهیه می‌کنید.

 

اگر خبر محصول یا خدمات خاصی را بیان می‌کنید، صادق باشید

بیان تیتر‌های مناسب، دوری از اغراق و زیاده گویی و بیان صادقانه کیفیت خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، این مهم‌ترین مساله‌ای است که باید در نظر داشته باشید یادتان باشد، مشتری باید به شما اعتماد کند. بنابراین باید به خاطر داشته باشید که مبادا تلاش برای جذاب بودن محتوا، مطالبی که بیان می‌کنید را بی اعتبار کند.

 

به بیان راه حل یک مشکل بپردازید

انتخاب موضوع خوب برای رپورتاژ در اثربخشی آن بسیار موثر خواهد بود. زمانی که در خصوص محتوا و موضوع رپورتاژ تصمیم می‌گیرید، به خاطر داشته باشید که اگر بتوانید یک مشکل اساسی را مطرح کنید و برای آن راه حل مناسبی را ارائه دهید، قطعا انتشار رپورتاژ برای شما تاثیر مثبت‌تری به همراه دارد.

تلاش کنید که راه حل شما واقعی و تاثیر گذار باشد و وعده الکی ندهید. هرچقدر که محتوای الهام بخش‌تری را ارائه دهید، در نهایت بازخورد بهتری را مشاهده خواهید کرد.

 

رقیبت را معرفی کن

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد

همانطور که بالاتر گفتم، اگر قرار باشد یک رپورتاژ اگهی انجام دهی بهترین نوع آن رپوتاژ آگهی است که مخاطب فکر کند خود سایت خبری یا همان سایتی که در آن رپورتاژ انجام دادید درباره شما نوشته است، اما اگر فقط قرار باشد درباره شما بنویسید مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن موضوع می‌شود و از آن مرورگر هم نیز خارج می‌شود.یک مطلب جانانه درباره خود و رقبای خود بنویسید و در بخش‌هایی کاملا نا محسوس خودرا بهتر جلوه دهید. تاثیرش را خواهید دید

 

1000 تا 1500 کلمه تاثیر گذار و استثنایی

به طور معمول وب سایت‌های مختلفی که رپورتاژ آگهی شما را منتشر می‌کنند، به شما اجازه می‌دهد که میانگین محتوای شما 1000 تا 1500 کلمه باشد. ابدا به این مساله فکر نکنید که صرفا باید 1500 کلمه را پر کنید و از ظرفیت ارائه شده بهره ببرید. بلکه به این مساله توجه کنید که چطور می‌توانید محتوایی که منتشر می‌کنید، بیشترین بازده را داشته باشید و تمام مطالبی که لازم می‌دانید را نیز بیان کنید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما در انتخاب تصاویر مناسب در ابتدا یا میان محتوا نیز سلیقه به خرج دهید.

 

برای نوشتن این مقدار محتوای متنی، ساختار درست ادبی را رعایت کنید و به یاد داشته باشید که محتوای رپورتاژ شما به هیچ وجه کپی نباشد. این مساله نیز بسیار مهم است که باید کلید‌ واژه‌های کلیدی که در نظر دارید را به تعداد مناسب در متن رپورتاژ آگهی جایگذاری کنید.

 

نمی‌دانم چه سایتی را برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنم

فارغ از تمام مطالبی که پیش‌تر توضیح دادیم، حقیقتا انتخاب سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی نیز مساله بسیار مهی است که در مواقع زیادی نادیده گرفته می‌شود. البته می‌توانیم درک کنیم که در مواقعی هزینه یا قیمت رپورتاژ آگهی‌ها شما را ملزم می‌کنند که از بعضی سایت‌ها چشم پوشی کرده و سایت‌های دیگری را انتخاب کنید. با این حال، در ادامه به چند فاکتور بسیار مهم در انتخاب سایت مناسب اشاره می‌کنیم.

 

برای انتخاب سایت، 5 فاکتور بسیار مهم وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها، می‌توانید مطمئن باشید که از انتشار رپورتاژ آگهی نتیجه خوبی خواهید گرفت. این 5 فاکتور عبارتند از:

  • اعتبار دامنه (دامین اتوریتی – Domain authority )
  • اعتبار صفحه (پیج اتوریتی – page authority )
  • نمره اسپم (spam score)
  • نمره الکسای سایت
  • و انتخاب سایتی که با موضوع رپورتاژ آگهی شما مرتبط باشد.

مورد آخر اهمیت زیادی دارد. لازم است که حتما به آن توجه داشته باشید و اگر قرار است که در یک سایت رپورتاژ آگهی منتشر کنید، حتما محتوای آن سایت را نیز در نظر بگیرید. به همین دلیل است که در اکثر مواقع، سایت‌های خبری را برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب می‌کنند. زیرا به طور معمول در خصوص حوزه‌های مختلفی صحبت می‌کنند و خبرهای متنوعی را ارائه می‌دهند. البته در این خصوص نظر دیگری نیز مطرح می‌شود. عده‌ای معتقد هستند که از آن جهت که سایت‌های خبری روزانه تعداد زیادی رپورتاژ و پست منتشر می‌کنند، چندان بازدهی مناسبی برای شما نخواهند داشت.

 

در این خصوص باز هم به این مساله تاکید داریم که انتخاب سایت مناسب، به محتوای مورد نظر و حوزه کسب و کار شما بستگی دارد. در نهایت، مهم است که محتوای رپورتاژ شما با سایتی که انتخاب می‌کنید، مرتبط باشد. در حقیقت تمام این اقدامات برای این انجام می‌شود که هوش مصنوعی گوگل میان رپورتاژ آگهی شما و سایت مورد نظر، یک ارتباط موضوعی در نظر بگیرد.

 

کلام آخر

در آخر باید بگوییم که رپورتاژ آگهی یک روش بسیار مقرون به صرفه و موثر برای بازاریابی، تبلیغات و افزایش اعتبار سایت شما است و می‌تواند موجب بهبود سئوی سایت شما شود. به همین دلیل اگر تا به حال این شیوه از بازاریابی محتوایی را امتحان نکرده‌اید، زمان آن رسیده که با آگاهی بیشتر در این خصوص اقدام کنید.

نوشته رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Enregistrer un commentaire

0 Commentaires